Helgen i huvudstaden!

Har haft en otroligt mysig helg i Stockholm och verkligen känt mig ledig. Köpte en tunika från gina och en tröja från solo, hade min överfulla garderob i bakhuvudet hela tiden och vågade inte köpa för mycket.

Först i fredags så kilade vi till våran morbror och åt sushi, gyoza och en massa gott. Senare på kvällen gick vi ut på nå disco i medis, musiken sög så vi drog hem ganska tidigt.


(Småbarnen innan maten kom)


(Min kusin tyckte min glasögonen var så stora och ville testa dom)


(Så klart skulle den andra kusinen också testa dom)


(Givetvis skulle Miki vara lika cool hon med)



(Mat Mat Mat..)




På lördagen skulle Karin ha dansuppvisning i kungsträdgården och utanför östasiatiska museét så jag och Miki var coola groupies som hängde backstage (tältet) och när showen började trängde vi oss framför alla människor för att titta.

Sprang runt på stan och shoppade en del innan vi skulle till middagen. Tjejgänget hade bokat bord på en koreansk BBQ restaurang(Nam Kang) i östermalm och det var verkligen värt det. Supergod mat och alla var riktigt nöjda och belåtna, med lagomt mycket matkoma så kilade vi vidare till en pub. Vilken pub stänger kl01.00 på en lördag i Stockholm!? Snacka om att förstöra för oss, i brist på ork för att stå i en enorma kö för att komma in på nästa ställe splittrades vi och åkte hem för att sova.

Söndagen (idag) ringde våran morbror Joakim och skulle så glatt bjuda oss på "jam cha" övernöjda traskade vi ut genom dörren vid 13.00, efter många omvägar och snesteg längs vägarna i gamla stan så hittade vi stället vi skulle äta på. Synd att klockan hann bli 14.30 innan maten kom på vårat bord och vi fick skynda oss lite för att hinna med tåget.

Trött efter en mysig helg ska jag nu gå och tvätta ansiktet, byta till sovkläder och sova tills imorgon.

(bilderna från resten av helgen kommer upp senare)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: