Ännu sämre syn, H5!



(Vart en chailatte efter skolan med Anden och Emil idag)


Körde ju hem ifrån Katrineholm för ett tag sen och tyckte att det var konstigt att mamma skällde på mig hela tiden, alltså mer än normalt då. Gnällde om att jag inte kollade av vägen ordentligt och att jag måste planera, jag tyckte det va konstigt för jag planerade så fort jag hann se allting ju men tydligen så var inte hon nöjd och med superslutledningsförmågan kom jag på att min syn var en aning värre än hennes, alltså hon kunde se betydligt mycket mer och bättre än mig.

Var och kollade upp hos optikern för jag kan ju inte köra omkring när jag inte ser ordentligt och mycket riktig så hade jag fått sämre syn. Från -2.5 till -3.0 vilket är ganska mycket på ett år bara, frågade optikern hur stor skillnad det var på -0.5 och han sa att det är mellan 40-50% sämre som man såg jämfört med innan.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: