Riskettan är onödig


( För obvious )

Finns inget jag blir så irriterad över som "onödiga" saker. Att ta körkortet innehåller sjukt mycket sådant, som idag när jag va på riskettan. En kurs på 3h om sånt man redan vet och när dom visar klipp ifrån youtube vill man bara skjuta sig. Jag betalar inte 900:- för en kurs där dom ska visa mig youtubeklipp och prata om saker jag redan vet! Blir tokig på att dom säger att detta är obligatoriska saker inför uppkörning. Dom har ju ett helt stycke i teoriboken om droger och alkohol, det är liksom inte så att jag vill betala 900:- för att höra någon säga det jag redan har läst.

Om dom ska ha en massa sånt trams får dom väl sänka kostnaderna åtminstonde, är det inte tänkt att en ungdom ska klara sig med sitt studiebidrag? Adrig i livet att man klarar körkortet med studiebidraget, jag jobbar extra efter skolan och på sommrarna men jag har knappt råd för allt detta fjanteri.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: