Borttappat id-kort!

Seriöst, tappa aldrig bort era id-kort. Det är bland det jobbigaste som jag har stött på i livet, speciellt när mitt pass inte är giltigt heller. Först ska man ringa miljoner olika nr för att spärra id-kortet och sitta i telefon kö en hel dag. Har man otur som jag och inte är över 18 måste man ha båda föräldrarnas(vårdnashavares) namteckning och två andra personers som kan konfirmera att dom är mina föräldrar.

Med lite mer otur som jag har så hinner man inte få id:et innan man fyller 18 och livet suger! Jag är utan id och pass på min 18års dag, mitt gamla simkort med alla nr är borta så jag kan inte få tag på vissa personer. Hur gör man på sin 18års dag utan något kort som kan legitimera att det är jag?

Nu hinner jag inte klaga mer, måste laga mat till familjen för ingen annan orkar. Snabbmakaroner och köttbullar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: