Down with love



Namn: Down with love
Episoder: 14 (25)
Värdaskådespelare: Ella och Jerry
Raitings: 10

LOL, jag trodde denna drama var på 25 episoder för det stod så på någon hemsida och så slutar den vid 14:e. Det har aldrig hänt förrut att jag kollat klart 3 drama på en och samma dag, historisk dag för mig nu.

Kortfattat så handlar den om en iskall advokat som hatar kvinnor och tvingas ta hand om sina brorsbarn för hans bror dör i en olycka och dessa två barn blir föräldralösa. Dom har haft 37st barnvakter på 3 månaders tid och ingen står ut med dom. Sekreteraren till denna advokat lever ett tuft liv med sin syster och försöker betala av deras fars skulder, så för att tjäna pengar måste systern sitta barnvakt till barnen under ett bindande kontrakt i 1år. Den är romantisk, den har humor och den är sorglig. Finns inget mer man kan begära av denna drama för den var helt perfekt!

Blev kär efter första minuterna och vägrade sluta kolla fast det inte fanns subs, så detta är min första taiwanesiska drama utan sub. Dvs att jag kollade på en drama vars språk jag inte kan speciellt bra, jag har bara "pratat" mandarin det senaste året med mammas kille och nu lyckades jag ta mig igenom en hel drama och förstå 90% av vad dom sa.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: