Drama/Anime lista of the year

Ja, jag vet att jag är otroligt nördig! Hade lite tid över förr så gjorde denna lista och tyckte att jag skulle skryta lite. Detta år har jag hunnit sett det som står under Taiwan och Korea, ska inte ens nämna hur många HK drama jag har sett för det är mer än allt detta tillsammans. Animen listan är långt ifrån klar, detta har jag sett under de tre senaste åren skulle jag gissa på. Började med Anime för fyra år sen och med drama förra året, HK-drama har jag sett sen jag föddes så tänker som sagt inte räkna hur mycket jag har sett.

Bara för att folk ska förstå att detta inte enbart förstört min hjärna så har jag lärt mig en hel del tack vare detta. Språk är vad jag har lärt mig, just nu talar jag flytande; svenska, engelska, kinesiska och kanto. Språk som jag kan förstå och prata hyfsat bra är; mandarin, japanska och spanska. Håller på att lära mig vietnamesiska med, alla på jobbet pratar det så fortstår väl ibland men inte så mycket så jag kan prata det.

Satsar på koreanska i framtiden efter jag lärt mig japanska ordentligt! Sen får vi ser hur jag orkar med vietnamesiskan. Men minst 8 språk flytande ska jag kunna! Kan läsa på japanska och håller på att lära mig kinesiska tecken med, stor framgång inom språk med andra ord.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: