Workaholic



Vaknade en hel timme innan min väckarklocka ringer, varför? Kan ju säga att det är inte lätt att få sömn när man bor i samma hus som en två månaders baby. Varje timme vaknar han, ska ha mat och bytas hela hela tiden. Men det är ändå ganska härligt att veta att han bara gråter och skriker när något är fel, annars så är han ju helt tyst. Lillen#2 är väl också uppmärksamhets krävande och gnällig, men på ett förståeligt sätt jämfört med Alex.

Hur som helst, jobbar ju som sagt med min far just nu i Västerås. Det är galet mycket kunder hela tiden och man får springa tills benen går av. Normalt sätt så är vi ungdomar schemalagda att jobba antingen lunch eller kväll, jag jobbar ju med pappa och eftersom vi måste samåka får jag jobba heldagar med honom, kan ju lova att jag blir lagomt sliten. Jobbar ons och tors sen är jag ledig på fredag, jobbar lör och sön sen är jag ledig på mån och tis. Riktigt skönt schema!



När jag inte jobbar sitter jag barnvakt åt grannbarnen Lucas och Tindra. Dom är sjukt vilda och tycker om att äta kidneyböner + kikärtor. Tydligen lärde dagiset dom att äta det så som snacks får dom böner och ärtor när vi kollar film. Har dom tur får dom ett paket russin med hahah. Hade vattenkrig ute på gården med dom igår, en av grannarna vattnade buskarna så vi passade på att bli lite blöta.

Nu är det snart dags för mig att göra iordning frukost till mig och käre far så vi kan äta och åka till jobbet, hoppas det blir en mild dag med inte för mycket gäster. Och njut utav ert sommarlov alla lediga människor!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: