Äppelpaj!



Ledig idag! Härligt att jag vaknade kl9.00 på min enda lediga dag.. Första jag gjorde var att plocka upp mina kära dator som legat i resväskan sen jag lämnade Gävle i juni.

Har även gjort en deal med far, om jag gör frukost till han varje morgon så lovar han att äta frukost. Härligt, känns som om att jag har med en tonåring att göra, han vägrar äta frukost annars och han har ingen koll på sitt blodvärde whatsoever. Om man röker ett paket cigg om dagen, dricker minst två starköl varje dag och missköter maten samtidigt som man har diabetes så börjar sanden rinner ur timglaset. Nu när jag är kan jag hålla koll på honom, men ska jag verkligen behöva vakta min egen far?

Hur som helst har jag bestämt mig för att vara en snäll dotter så jag bakade en äppelpaj med diabetessocker till min far. Den smakar inte alls bra och är helt misslyckad om man frågar mig men eftersom vaniljvispen är supergod kan man dränka allting i den istället.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: