ongoing dramas

1 2 3

1) Stars falling from the sky - Koreansk drama
Har inte kommit ut hela än, sitter och kollar 2 episoder varje vecka. Hatar när man måste vänta en hel vecka på att nästa del ska komma ut, fast det är väl lite av nöjet det med att ha något att se fram emot.

2) ToGetHer - Taiwanesisk drama
Jiro som spelar huvudroll och han gör det bra, tycker även om Rainie som är en av huvudrollsinnehavarna(stavning?) Lätt en drama jag ska se klart så fort jag hinner.

3) MoMo Love - Taiwanesisk drama
Jiro igen som har huvudroll, detta är verkligen en nybörjar drama dvs. såna som aldrig har sett förr kan ju börja med att kolla denna för man listar direkt ut vad som ska hända och den är otroligt förutsägbar men om jag inte hade varit en "drama-missbrukare" så hade jag nog gillat denna riktigt mycket.

Ska jag summera lite? Ah, om jag ska vara ärlig med handen på hjärtat så tycker jag nog mest om koreanska drama trots att det är de enda språket jag inte förstår ett dugg av. Det är alltid intressant, det skiljer sig väldigt mycket från drama till drama, det är superbra skådespelare och det är något jag aldrig sett förr. Taiwanesiska drama har en tendense av att dra sig lite åt samma håll, inte alltid men för det mesta. Fast även här så tycker jag om skådespelarna väldigt mycket mer än dom koreanska men dom brister lite i storyn och det är lite synd. Japanska drama tycker jag inte om så mycket faktiskt, vet inte varför men jag tycker att om har hemska skådespelare och storyn är alltid helt sjuk, sett en hel del mest för att lära mig språket men om det ska vara japanskt så ska det vara anime annars funkar det inte för min del.

Nu ska jag försöka lägga mig tidigt som omväxling, har gått och lagt mig runt 2-3 i snart 2 veckor och sovit super lite. Kan inte somna om nätterna och jag blir tokig för även om jag "somnar" så känns det som jag legat vaken hela natten, någon som har nå bra tips?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: