Matvrak:ar


Made by Ida


Diskuterade med min mor och hennes kille om hur man ska äta mat lite smått, eftersom det är torsdag och det var gryma maträtter på bordet idag. Vi kom fram till att alla äter olika, ungefär som när man äter ballerina är ett väldigt bra exempel. Alla äter ju på helt olika sätt och är man som jag så äter man dom inte alls.

Min mor skulle beskriva hur jag och Alex äter när vi får mat

Alex : Han äter det han inte tycker om(grönsaker) först och sväljer det så länge det är sväljbart, han vill helst slippa tugga och han äter snabbt. Så han äter det han inte tycker om först och spar det han tycker om till senare

Ida: Hon äter allt hon tycker om först, sen maskar hon sig segt igenom det hon inte tycker om i slutet. När hon äter tar hon så lite ris/nudlar/pasta som möjligt för att äta mera grönsaker och kött.

Kul att jag och min bror är ganska så grymma motsatser när det kommer till mat, men jag menar. Oft jag skulle spara någo som är gott? då kommer alla andra äta upp det medan jag äter det mindre goda och sen så finns det inget gott kvar. Skillnad är det för Alex eftersom han äter så snabbt så spelar det ingen roll hur han gör för han blir ändå klar först.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: