10 saker att tänka på som kund i en restaurang

Är jag den enda som blir sjukt irriterad på hemska kunder? Har jobbat på olika restauranger i snart 2år nu och har observerat dom olika individerna ganska så mycket. Det är ju otroligt hur man kan bete sig, visst ska personalen till en viss nivå ha en standardservice och vara trevlig osv. men hur kul är det när en kund beter sig som en riktig skit och man måste hålla masken från att vilja slå in skallbenet på kunden.

1. Om du röker precis utanför restaurangen ta några extra andetag ute innan du kliver in, det stinker rök om dig när du kommer in och det finns folk i restaurangen som kan vara ha kraftig astma.

2. Sluta stappla tallrikarna i högar även om du försöker vara snäll, sjukt jobbigt att bära in tallrikarna när det är många tallrikar stapplade på varandra med diverse maträtter som kladdar så man inte kan dela in det. Alla har sitt eget sätt att bära tallrikar på.

3. Lägg inte papper i glaset när det är dricka kvar! Jag ska plocka upp det dära pappret och det är äckligt när det är genomdränkt i det du har druckit.

4. Lämna inte snus eller tuggumi på bordet, jag ska plocka undan det efter dig och det är sjukt ofräscht. Lägg det i ett papper åtminstonde.

5. Sluta leka med matresterna, det fick man lära sig på dagis men vissa verkar inte ha fattat att man inte ska bete sig så på en restaurang. Sjukt omoget, slöseri på mat och jag måste fylla på överallt i onödan.

6. Sitt inte och "hångla upp" varandra när ni väntar på maten, jag menar det finns andra gäster i restaurangen och även om det fritt land så finner dom flesta det en aning jobbigt när man sitter och smaskar högljutt på varandra.

7. Lägg på telefonen eller sluta prata i telefon när du ska beställa, hur ska jag veta vem du pratar med när du har en telefon i örat och ska beställa samtidigt.

8. Beslutångest-människan, ta en meny och sätt dig ner! Stå inte längst fram och vela i tio minuter när det är femton gäster bakom dig. Jag får det otroligt stressigt och förmodligen du med.

9. Småbarnfamiljer, placera ALLT så långt bort ifrån bebisen som möjligt är ni snälla. Glassplitter och trasigt porslin är inte roligt för varken dig eller mig och snälla sluta tro att din ettåring kan äta själv, med högsta möjlighet lyckas dom föra skeden till munnen 1/20 gånger och resten ligger på golvet som jag får plocka undan!

10. Kan min ärade gäst sluta sno tvål och toalett papper?! Jag hinner inte springa in på toan efter varje gäst för att se till se det finns tvål och papper kvar åt nästa person. Sjukt fult så sluta!

Om du kan följa dessa tio normer så ska jag vara dig evigt tacksam för att du gjorde min dag så otroligt mycket lättare! Anledningen till att jag kom på denna lista? Jag mötte alla dessa former av kunder idag och höll på att gå i taket av irritation!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: