Radioprogram bajs KAPOOOW!

Käpprätt åt helvete!
så nu tänkte jag förklara min dag, min otroliga onödiga asjobbiga onsdag!
Vaknar kl 7 som vanligt, somnade sent och anledning kommer jag inte ihåg just nu men jag va bra trött på morgonen och var inte direkt pigg på att dra till skolan men var tvungen för radioprogrammet som hade deadline idag(igår om man kollar klockan nu) 23.59 skulle bli klar. Kommer till skolan och så sätter jag o mina gruppmedlemmar ner och ska klippa in ljud tror vi, men tydligen inte för intervjun var inte färdig klippt, så vi inser att vi ligger långt efter i schemat och får jobba arslet av oss under lektionen för att hinna, vilket vi gör knappt. Så vi satt 3h och klippte en intervju på 16min, sen så var det bara att klippa in övrigt ljud för att detta skulle bli klart och vi skulle kunna lämna in det, inge större tanke på det iaf.

Så bar det av till h-by, hade idrott på efter middagen och vi skulle orientera i skogen. Jag sprang omkring som "gud vete vad" med Anden iaf och letade kontroller, vi hittade dom 4 första snabbt faktiskt sen gick det åt helvete när vi letade eftet den 5 kontrollen. Väl när vi yrrat runt o letat i säkert 30min inser vi att vi har letat efter fel kontroll och vi ska inte ha denna som vi har letat efter, sugit värre går vi vidare och försöker hitta nästa, vi går vilse och börjar inse att springa omkring på måfå inte är kul längre, så efter 1h 40min springandes är vi tillbaka med 4(5)/7 vilket inte är så bra.. sen så var inte vädret det mysigaste, det regnade två gånger och vinden var inte vänlig. Iaf så måste vi göra ett skriftligt prov när vi är framme, och då som en skänk från ovan börjar det regna vilket resulterar med att jag kladdade ner svaren på pappret fort som fan och sen drog hem.

Hemma trött som fan, tunga ben drar jag mig ner till jobbet, skulle jobba 17-22 och såg inte fram emot det. Sliten, stressad och trött kommer jag hem och inser att vi har missat en sak i vårat radioprogram. Så vad har man för val? Jag meddelar dom andra, träffar Natta kl 22.30 ungefär och ska göra klart skitet som ska in kl 23.59. När vi väl sitter där så går det inte att spela upp intervjun. Detta innebär stora problem och vi är asstressade, hinner inte klippa in intervjun men vi försöker rätta till det så gott det går, när vi väl ändå håller på frågar jag;
- När går nästa buss?
- Ska kolla, du .. Det går inga fler bussar idag..
Så jag blev lite mer stressad för jag kunde inte ta mig hem.. Men eftersom jag är hemma nu så förklarar det att jag kom hem iaf, mamma min kom och hämtade mig och för första gången i mitt liv övningskörde jag ute i trafiken från bomhus hem till söder och under dessa omständigheter fattar jag inte hur jag klarade av det men inga motorstopp, inget fel alls! Felfri körning hela vägen hem!!

Nu är klockan 01.30 ..

Jag ska vara i skolan kl08.00 för vi måste göra IT-stöd åt våran presentation innan lektionen börjar vilket betyder lite sömn ännu en natt till och en ännu mer sliten Ida imorgon, som ett plus i kanten har jag även japanska presetation imorgon så med förvntansfulla förhoppningar om att jag inte ska braka ihop måste jag sova nu för att överleva imorgon.

så natti :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: