Trött la?

Usch! Stentrött, nu har jag sovit från 14.00 tror jag fram tills nu och nu är klockan 19.22.

Liten preview på gårdagen då:
Först vakna, kolla klockan och bara rusade upp. Jag kom sent till skolan, fast vi hade programhantering så det var ju ganska lugnt eftersom det är grupparbete och vi hade delat upp uppgifterna i min grupp. Men som sagt jag orkade verkligen inget alls, satt bara där och gäspa i timmar. Synd nog kunde jag ju inte göra det hela lektionen för deadline för programhanterings projektet skulle ju in innan 23.59 igår. Jag fick iaf inte allting gjort på lektionen och beslöt mig att göra det senare under dagen istället.

Nästa lektion var Medieproduktion (Yes!) tänkte man för LG:s lektioner är alltid soft så då kan man ta det lugnt. Uppgiften var att vi i basgruppen skulle debattera mot varandra men om vad? självklart, fildelning!
så vi delade in oss i två grupper och började hitta argument, detta letande efter argument skulle ta 2h med en frivillig 30min rast, det tog min grupp 10min att hitta alla våra argument och den restrerande tiden blev väldigt lång och seg för mig, var som om att sekunderna rann som sirap eller nå. Jag gjorde allt möjligt förutom att göra klart uppgiften för programhanteringen som jag helt hade glömt vid det här laget, så tiden tickar , jag pratar i telefon, spela spel, kollar film och äntligen ska vi samlas för att debattera. Vi var alltså sammanlagt 8 grupper, 4 st emot och 4st för. Ställningen blev 4-0 till emot gruppen och ändå fildelar alla i klassen, mystiskt men kul va det iaf, btw så vann min grupp med ;)

Efter detta va den långa, sega, trötta skoldagen slut och jag skulle få åka hem, jag kan ju säga att jag inte såg fram emot det heller. Judon skulle ha övernattningsläger och det betyder 40 skrikande småbarn med mycket mycket mycket energi vilket jag hade inget utav. Konstigt nog blev jag faktiskt gladare och piggare, kan iofs ha varit att jag fick lite luft i mig och inte satt i ett klassrum med 22st datorer.

Vi hade två träningspass för barnen och allting gick bra men dom fick ju inte slut på energi dom dära, träningen började kl18.00 och kvälls fika vid 21.30 efter kvällfikat blev barnen pigga igen tydligen och började springa runt, fast än dom skulle lägga sig 00.00 så bad åtminstonde hälften om att få vara uppe ett litet tag till ?! Jag kan verkligen inte förstå dom, jag va hur trött som helst  och kunde inte ens hålla ögonen öppna och dom sprang omkring i flera timmar och lekte, mysko.. tänk om jag hade den energin! hemskt avundsjuk man kan bli på saker ibland. 

Somna iaf och sov som en stock från 01.00-06.00, vid 06 tiden började barnen vakna och jag förstår dom fortfarande inte ! hur kan dom klara sig med så lite sömn?! Jag väcktes utav att jag fick en boll i huvudet och folk som tog kort på mig när jag sov så jag fick fullt med blixtar i ögonen, inte ett mysigt sätt att vakna på kan jag ju lova! Helt död var jag när jag vaknade, om jag möjligtvis kunde va tröttare än igår så va det idag, och jag hade 2 träningspass med småbarnen att se fram emot.. eller inte. Så frukost, sen va det bara att ösa i mig socker, läsk, godis, druvsocker och energidricka så klart! Dumt nog upptäckte jag att min kropp inte blir pigg på sånt utan tvärtom, jag blir tröttare och tröttare, kan knappt stå rakt ännu mindre gå, varje steg jag tar börjar jag kallsvettas och misstänker att jag börjar bli sjuk snart.

Menmen jag överlevde och barnen med, äntligen hemma vid 13.00 tiden (tror jag) så duscha sen slår jag på en film och somnar. Nu har jag fått sovit 5h lite mer och är lite piggare faktiskt, hoppas man kan somna ikväll bara x')

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: