Tåg toa ka?

Kände att nu när klockan blir 04.00 så är jag tvungen att skriva om X-trafiks tåg toa! Eller så borde jag inse sanningen att det är olönt att sova 3h o sen dra till skolan och jag har inge bättre för mig just nu.

Så alltså, jag har varit i söderhamn över helgen, när jag skulle åka dit satt jag så jag såg toaletten lite lagomt bra. Människor använder toaletten på tåget väldigt mycket faktiskt, jag skulle aldrig göra det men har aldrig gjort det heller för det är så sjukt ofräscht.

Först är det en tant som går in på toan, och jag tänker inge mer på det men sen reser sig en annan kvinna och går mot toan, hon tar tag i handtaget och drar upp toalett dörren, men lika snabbt stänger hon den när hon ser att någon sitter där inne, jag sitter och ler för mig själv, okej klart en tant kan glöma låsa dörren. Pinsamt men sånt som händer.
När tanten är klar så går kvinnan in så klart. Nu kollar jag och märker att på skärmen där det står wc så är det fortfarande grön text, det brukar ju bli röd text när någon är på toan och har låst tänker jag o tycker att det är lite wierd. Vad jag inte tänker på är att kvinnan oxå hade glömt låsa dörren och det bekräftas utav att en man kommer och öppnar toalett dörren och självklart stänger han den med. Nu måste jag verkligen hålla mig för skratt, hur kan man inte låsa dörren när du råkade öppna när en annan satt där inne. Detta blev bara pinsamt och jag trodde att det va ett sjukt sammanträffande.

Tills jag ska hem från söderhamn, då sitter jag nästan på samma plats som innan men en rad framåt bara. Och folk börjar gå på toa som vanligt, självklart lägger jag märket till den gröna wc texten på skärmen och tycker att det är konstigt att den aldrig blir röd. Nu går det in två rätt så unga tjejer på toa och om man är två borde man verkligen komma ihåg att låsa anser jag iaf(vem fan går in två på en tågtoa?!) det kommer iaf fram en gubbe och lika så som alla innan honom öppnar även han dörren och ser att det är nån där inne o stänger snabbt. Hur ofta är det sånt här händer tänker jag, sjukt ju. Ingen som kan låsa en tåg toa dörr eller?!  Under resans gång hem hände detta 3 ggr, så sammanlagt av ungefär 10 toa besök va det hälften som inte kunde låsa tydligen. Skärpning, vidrigt ju! Eller så var det fel på toalett låset och X-trafik borde fixa det omedelbart!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: