Slutet på ännu en vecka

Yes, sista dagen på denna hemsk vecka! Har jobbat varje dag ungefär 10-11 timmar om dagen och det ska bli as skönt att gå tillbaka till ett lite mer normalt schema. Börjar klockan 17.00 måndag - torsdag, på fredag har jag fått en ledig dag och lördag jobbar jag hela dagen och söndag börjar jag 16.00, det anser jag vara ett relativt lugnt schema för min del iaf.

Nu har jag läst ut harry potter och dödsrelikerna, tog mig ungefär 6h. Börjar bli seg.. Det är ungefär 800 sidor så det är över average iaf, höll på att gråta vid vissa ställen och satt och garvade högt för mig själv på andra ställen. Vad ska man säga, jag är en trogen HP-Lover ;D

Nu sitter min bror bredvid mig och läser medans jag skriver vilket jag finner ytterst irriterande, när han samtidigt påpekar min stavfel och grammatiska termer som jag sedan ändrar så kastar han marsmallows på skärm så det ligger överallt i min säng, mysigt .. elr inte. Och så börjar marsmallows kriget, vi tar skydd bakom datorn och stol och kastar för liv och död på varandra hahha.

Ska sätta mig ett tag i köket med mamma och cheferna och försöka förstå vad dom säger, lilly snacka vietnamesiska, toto snackar kanto och mammas kille pratar mandarin. Känns inte som att jag kommer lyckas att förstå så mycket, för er som inte vet är dessa språk helt olika och det skulle vara som att skilja på svenska och finska typ. Inte lätt alltså men klart jag måste göra ett försök, tänkte att nångång i framtiden så ska jag kunna dessa språk och är ju bra att öva nu medans det är gratis.
Postat av: Misty

HP!!!!!

2009-07-28 | 10:48:28
URL: http://mammaspudel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: