Vad du än väljer så har du iaf valt.

Nu när man har pluggat ett år på gymnasiet så tycker alla andra i ens omgivning att det är dags att tänka på nästa steg, alltså vad man ska göra efter gymnasiet. Jag har absolut ingen aning alls, inte en susning om vad jag vill göra men jag vill inte vara fast kvar i Gävle, Det är liksom det enda jag är riktigt säker på, att jag vill flytta härifrån, dock är min mor inte lika förtjust i den ideén. Hon tycker jag ska bo kvar hemma, men om det jag vill studera inte finns i gävle då? Har vi även pratat om, eller jag har försökt övertala henne att jag ska typ jobba ett år efter gymnasiet. Jobba, slappa vad som helst förutom att studera, börjar bli trött på pluggandet och det är ingen vits att fortsätta om jag är helt slut efter 3:an ju.

Hon tycker iaf inte att jag ska ta ett år ledigt, hon är rädd för att jag inte kommer att fortsätta plugga när jag väl börjat jobba. Men även om jag inte fortsätter att plugga efter att jag har börjat jobba är det ju mitt val, för vi pluggar väl för att få bättre jobb om jag har rätt? Så om jag redan har hittat jobbet jag vill ha, vad är då vitsen med att jag ska fortsätta studera? Ingen av  dessa frågor kan hon ge mig svar på, hon envisas bara med att antingen pluggar jag eller så bor jag hemma.

Om någon säger till dig att trappan som du måste gå uppför är gammal och håller på att gå sönder, vad gör du då? Sturntar du i att gå upp för trappan bara för att någon har sagt det? Det som måste göras måste göras oavsett vad, spelar det någon roll vad en annan säger då? Så jag menar vad man än väljer så har man valt iaf och om man väljer fel får man ta itu med det senare.

Det görs misstag och man borde inte vara rädd för att göra fel, för himmlen har inte ramlat ner än och det är bara att ställa sig upp och börja om igen om man gör fel. Som när man va liten och skulle lära sig gå, hur många gånger man än ramla så lärde man sig till slut att gå. Eller som när man lärde sig att cykla, hur många gånger du än ramla så fortsatt du tills du kunde. Jag tror att ju äldre man blir ju räddare blir man för att göra fel och man glömmer lätt att även om man gör fel så är det bara att ställa sig upp igen.



Måste till slut ladda upp en bild för jag inte har gjort det på länge, he's name is kim <3

Postat av: Anonym

Bög.

2009-08-20 | 14:55:02
Postat av: Misty

gå konsthögskola med mig;)

2009-08-20 | 19:20:33
URL: http://mammaspudel.blogg.se/
Postat av: EMILIA

är det han den snygga du snackar om?

han ser fett gay ut :'D

2009-08-21 | 01:32:53
URL: http://emiliasjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: